KADRA

Klikasz - czytasz

Kliknij na zdjęcie i poznaj lepiej nauczycieli naszej szkoły.

Nazywam się Michał Rzepka i jestem dyrektorem szkoły. Jestem doktorem nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM), studiowałem historię oraz filologię hiszpańską. Na pewno będziemy często się spotykać, bo bardzo lubię swoich uczniów i przebywanie wśród nich daje mi dużo dobrej energii. Kiedy nie pracuję dużo czytam, zajmuję się fotografią i projektowaniem graficznym. Staram się podróżować, kiedy tylko nadarzy się okazja – kompanami tych wypraw są moja Żona i córka Emilia.

Nazywam się Adam Dziatkiewicz. Z wykształcenia jestem pedagogiem (resocjalizacja, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza). W szkole pełnię funkcję wicedyrektora. Życie staram się przeżywać aktywnie budując dobre i trwałe relacje z ludźmi. Podobnie w pracy. Moja dewiza to – „wychowanie jest sprawą serca”. W wolnych chwilach muzykuję do czego chciałbym zaprosić także uczniów naszej szkoły!

Dorota Jarczyńska – Smurawa. Pedagożka szkolna z 25 letnim doświadczeniem pracy z młodzieżą licealną. Koordynatorka Klubu Wolontariatu. Założycielka fundacji na rzecz wspomagania rehabilitacji i szerzenia wiedzy kynologicznej „ Mały Piesek Zuzi” . Propagatorka idei równości. Kocha pracę z młodzieżą i ze zwierzętami. Prywatnie właścicielka trzech psów i kota.

Barbara Pniewska – psycholożka z pasją do ludzi i zwierząt. Pomagam aktywizować mocne strony, przekraczać wewnętrzne bariery, wzmacniać odporność psychiczną. Zachęcam do rozwijania potencjału i zapewniam wsparcie na wybranej drodze.

Damian Luty – jestem nauczycielem filozofii i etyki. Ukończyłem studia magisterskie na kierunku filozofia na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia licencjackie na kierunku kulturoznawstwo – również na UAM. Prowadzone przeze mnie zajęcia pomyślane są jako eksploracja złożoności świata (ludzkiego i nie tylko) – pod rękę z Platonem, Kartezjuszem, Foucaltem i innymi, a czasami – zupełnie na przekór Wielkim Nazwiskom. Pomocne nam będą zarówno klasyczne teksty filozoficzne jak i dzieła popkultury. Kluczem w tym wszystkim będą jednak Wasze przemyślenia i gotowość do rozmowy 🙂

Nazywam się Marek Derenowski. Jestem absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego (magisterium) i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza (doktorat). Jestem filologiem, podróżnikiem i miłośnikiem języków obcych. Nauczycielem języka angielskiego i wykładowcą akademickim od ponad dwudziestu lat. Podczas naszych spotkań dowiecie się wszystkiego co chcielibyście wiedzieć o języku angielskim i kulturze, ale boicie się zapytać. W wolnych chwilach uwielbiam przecierać bieszczadzkie szlaki, czytać, słuchać muzyki, jeździć konno. Od 25 lat pomagam także młodym ludziom w treningach aikido.

Nazywam się Mateusz Szmelter – jestem anglistą i germanistą, nauczycielem z powołania. W swojej pracy staram się nakłonić uczniów do refleksji związanych z otaczającym nas światem oraz wykształcić umiejętność swobodnej wypowiedzi. Celem nadrzędnym zajęć jest wyposażenie ucznia we wszystkie umiejętności, które pozwolą mu na biegłą komunikację w różnych kontekstach. W czasie wolnym interesuję się politologią i socjologią, a także interkulturową kompetencją komunikacyjną.

Piotr Zalewski. Absolwent anglistyki na Uniwersyteci A. Mickiewicza i filologii orientalnej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Przez ponad 20 lat uczył j.angielskiego we Włoszech. Miłośnik dalekich podróży, golfa, brydża sportowego i włoskiej kuchni.

Nazywam się Beata Niklewicz i uczę języka polskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

Jestem doktorem literaturoznawstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,

studiowałam filologię polską, historię sztuki i muzykologię. Na moich lekcjach będziemy pracowali metodą projektu, dyskutowali o tekstach literackich, odwiedzimy poznańskie muzea i teatry – wcielając się w krytyków i redaktorów tekstów. Zaproszę Was także do treningu maturalnego.

Anna Januszkiewicz. Od lat polonistka i nauczycielka języka polskiego jako obcego. Przekonana, że – jak mawiał Ludwig Wittgenstein – „Granice mojego języka oznaczają granice mojego świata.” – próbuję wprowadzać moich uczniów w tajniki języka stanowiącego odzwierciedlenie zjawisk świata kultury.
Czy to, jak mówimy, świadczy o tym, jak żyjemy? Czy to, w jakim świecie żyjemy, ma wpływ na to, jak mówimy? Czy my tworzymy język? Czy język nas tworzy? Na czym polega związek między zmieniającymi się formami gramatycznymi i kulturą, która nas kształtuje i którą kreujemy? I ostateczne – dlaczego to wszystko jest takie skomplikowane i co mają z tym wspólnego „Pan Tadeusz” czy „Lalka” albo – o zgrozo – „Bogurodzica”? O tym porozmawiamy na zajęciach.
Poza tym typowa jesieniara, wielbicielka gier strategicznych, historii i powieści kryminalnych wierząca w to, że poczucie humoru otwiera wiele drzwi.

Nazywam się Magdalena Czyżewska, jestem nauczycielem języka polskiego. Ukończyłam filologię polską, prawo oraz studia podyplomowe z nauczania języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uwielbiam rozmowy o literaturze z ludźmi w każdym wieku, a szczególnie z młodzieżą, bowiem pozwalają mi one odbyć podróż sentymentalną w świat przepięknych, gorących emocji oraz przypominają o tym, że na każdym etapie życia możemy inaczej postrzegać a także oceniać problemy egzystencjalne i wszystko to, co się z nimi wiąże. Ponadto kocham góry, podróże oraz praktykę jogi, która pozwala mi zachować spokój w najbardziej nawet stresujących momentach.

Nazywam się Irma Kryzan i jestem nauczycielem wychowania fizycznego. W 2014 roku ukończyłam studia magisterskie na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, kończąc specjalizację trenerską z lekkiej atletyki. Moja pasja to fitness, w którym stale się doskonalę i rozwijam. Priorytetem w nauczaniu jest i zawsze dla mnie będzie budowanie świadomości wśród uczniów, jak ważne jest podejmowanie aktywności fizycznej na każdym etapie życia. A w wszystko to w atmosferze dobrej zabawy -w końcu ruch to radość!

Nazywam się Karina Przech. W Liceum w ramach w-f-u prowadzę warsztaty tańca współczesnego. Zajęcia taneczne to nie tylko nauka kroków i poznawanie techniki tanecznej, to także świetna przygoda, w której rozwijamy swoje umiejętności ruchowe, poszerzamy wiedzę nad świadomością swojego ciała, wykorzystując swoją indywidualność i niepowtarzalność. Tutaj pracujemy nad przestrzenią, ciężarem, grawitacją.
Od lat pracuję jako instruktor tańca w różnych grupach wiekowych. Ukończyłam na UAM w Poznaniu Pedagogikę Specjalną oraz Pedagogikę Zdrowia. Jestem Instruktorem Tańca Współczesnego oraz Technikiem Fizjoterapii. Wszystkie nabyte umiejętności pomagają mi w pracy, która jest moją pasją. Góry, a w szczególności Tatry to miejsce gdzie regeneruje siły i odpoczywam. Bardzo lubię tworzyć szyjąc oraz rozwijając swoje umiejętności w malarstwie i rysunku.

Absolwent Akademii Obrony Narodowej w Warszawie (oficer dyplomowany, magister ekonomii). Ukończył Studia Podyplomowe w  Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu na kierunku Zarządzanie  Turystyką i Zakładami Hotelarskimi. Preferuje aktywny i zdrowy styl życia. Z zamiłowaniem uprawia Nordic Walking (Instruktor Nordic Walking). Interesuje się turystyką przygodową i forteczną.

Nazywam się Lidia Krawczak uczę fizyki. Jestem pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem. Pasjonuje mnie świat zjawisk fizycznych i pomoc młodym ludziom w poznawaniu świata, jego praw i zasad. Lubię pracować z młodzieżą ponieważ te spotkania pozwalają rozwinąć zarówno im jak i mnie swoje pasje, zainteresowania i pogłębić doświadczenie życiowe.

Witold Kowalski – uczę języka francuskiego na różnych poziomach zaawansowania od ponad dwudziestu lat (liceum, uczelnie i szkoły językowe). Na moich zajęciach przekazuję również maksimum przydatnych informacji o krajach francuskiego obszaru językowego.

Robert Hylla – nauczyciel języka niemieckiego
Moja dewiza życiowa brzmi: „Nie ważne, co wybieramy w naszym życiu, ważne to robić to z pasją!”.
Filolog z wykształcenia i wielki pasjonat muzyki kameralnej. Uhonorowany m. in. Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Ucząc języka niemieckiego staram się, żeby młodzież zrozumiała, że nie oceny są najważniejsze, że najważniejsza jest satysfakcja z samego siebie i z rozwoju osobistego.
Umieć komunikować się ze światem, to poszerzać własne horyzonty i zwiększać apetyt na wszystko co nowe dla nas i nieodkryte.

Ewelina Łukasiewicz. Moja przygoda z językiem hiszpańskim zaczęła się 17 lat temu. Uwielbiam hiszpańskie kino i literaturę latynoamerykańską związaną z tematem indygenizmu. Na moich lekcjach dużą wagę przywiązuję do poznania zwyczajów i kultury Hiszpanii i krajów Ameryki Łacińskiej. Zarys historyczny i poznanie tradycji, pomagają nam lepiej zrozumieć język i normy zachowania obowiązujące w danym kraju.

Nazywam się Agnieszka Borowiak. Jestem nauczycielem od 17 lat. Z wykształcenia historyk i teolog, a z potrzeby skończyłam przedsiębiorczość i doradztwo zawodowe. Uwielbiam to, co robię i nie wyobrażam sobie siebie w innym miejscu, mój ulubiony cytat: A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy? – Nic wielkiego. – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.

Paweł Kuligowski. Od zawsze lubiłem matematykę i logiczne zagadki. Lubię nauczać i sprawiać, by uczniowie „czuli” i rozumieli matematykę, a nie tylko wkuwali na pamięć. Fascynują mnie gry bitewne, które opierają się na logice (nie są to gry komputerowe). Dzięki temu jeżdżę po świecie na zawody. Do gier tych używa się modeli malowanych własnoręcznie, co sprawia, że lubię zimowymi wieczorami przysiąść przy farbkach i pędzlu. Latem natomiast uwielbiam spontaniczne wypady, na których można – czy to w górach, czy nad morzem przy ognisku, pograć na gitarze, pośpiewać, potworzyć kabarety i pospędzać czas w wesołej atmosferze.